Kind en liturgie

Er is samen met parochianen die als vrijwilliger werkzaam zijn op het terrein van ‘Kind en Liturgie’, een jaarrooster opgesteld. Dit ‘samenhangend geheel’ bestaat uit liturgische momenten gericht op onze kinderen. Het gaat in dat rooster om familievieringen, KinderWoordDiensten en kindervieringen.

Deze vieringen zijn ‘parochie-breed’; bedoeld voor parochianen uit alle geloofskernen, van ‘over de lokale grenzen heen’. Dat houdt in dat ze worden voorbereid door de parochie-brede werkgroep. Naast deze brede vieringen kunnen er ook lokale vieringen zijn. Overbodig om te melden, dat ook hier iedereen natuurlijk welkom is!

In het onderstaande overzicht vindt alle vieringen die geschikt zijn voor kinderen. Als u  op de plaatsnaam klikt, dan ziet u wat voor viering er is.

Wij nodigen u van harte uit.

jun 09

9 juni - 10:00
jun 23

23 juni - 09:30

Familieviering

Familievieringen zijn volwaardige eucharistievieringen voor iedereen, dus voor oud en jong. De vieringen zijn door hun opzet en liturgische taal echter gericht op kinderen. Ons kinderkoor Samsam zal steeds met en voor de aanwezigen zingen.

Kinderwoorddienst

KinderWoordDiensten (KWD) vinden plaats tijdens ‘gewone’ reguliere eucharistieviering in het weekend. Kinderen gaan dan onder begeleiding van vrijwilligers naar een eigen ruimte om op hun eigen manier het Woord van de zondag te vieren.

Kinderviering

Kindervieringen zijn steeds woord- en gebedsvieringen die helemaal gericht zijn op jonge kinderen.

18 april - 09:00

18 april - 18:30
vr 19

Wehl Vervalt.

19 april - 09:00
vr 19

Loil

19 april - 09:00
za 20

20 april - 19:00

Taizeviering

Op zondagavond 21 april om 19.00u wordt er een Taizeviering gehouden in de protestantse kerk in Didam.