Voedselbank

Het doel van een voedselbank is:

• het inzamelen van voedseloverschotten die anders vernietigd zouden worden.
  • het kosteloos uitdelen van deze overschotten aan mensen die (tijdelijk) geen middelen hebben om het voedsel zelf aan te schaffen. Op deze manier wordt (verborgen) armoede bestreden.
  • mensen die begaan zijn met lot van hun medemens de gelegenheid bieden voor deze groep iets waardevols te doen.

Hulp van de voedselbank kan aangevraagd worden via een hulpverlener. De hulp van een voedselbank is altijd tijdelijk, want ze wil geen permanente voorziening in de samenleving en in het onderhoud van personen en gezinnen zijn. Meestal wordt een maximale termijn van 3 jaren gehanteerd. Als er dan nog geen uitzicht is op substantiële verbetering van de financiële situatie van de persoon of het gezin, dan zullen andere maatregelen genomen moeten worden in plaats van voorzien van voedselpakketten.

Binnen de parochie H. Gabriël zijn twee voedselbanken werkzaam. In het gebied van de gemeente Montferland de Stichting Voedselbank Montferland en in het gebied van de gemeente Doetinchem de Stichting Voedselbank Doetinchem. Voor meer informatie kijk op de sites van Voedselbank Montferland of Voedselbank Doetinchem.

di 19

19 maart - 09:00
di 19

19 maart - 19:00